31. prosince 2011

34. ročník Silvestrovského běhu

Tak jako už každoročně i letos jsem se postavil na start tohoto závodu.

Opět jsem byl na registraci první a vyfasoval startovní číslo 1 :-). Když už nebudu první, aspoň na startu a na fotkách to bude vypadat, že jsem favorit závodu :-). Byl se mnou i brácha a ten měl 2 :-).  Po registraci jsme jeli domů jelikož bylo ještě hodně času do startu. Pomalu jsem si nachystal věci a před půl desátou jsme s bráchou vrazili do místa startu. Převlékl se a šli jsem se rozběhat, běží se čtyři kolečka o celkové délce 8544 m, kolem Bečvy, tak jsem si trať proběhli. Počasí bylo dnes luxusní, teplo cca 5 C, trať sice mokrá, ale ne namrzlá, ani nefoukalo, ideální podmínky zaběhnout si dobrý čas. Už se blížil čas startu a já s číslem jedna si stoupnul do první řady, kam také jinam, že :-). Letos nebyl účast nijak valná konkurence silvestrovského běhu v Oseku je znát, ale já byl zde :-). Rána z pistole a už se běží. Abych řekl pravdu, vůbec jsem netušil, jak to rozběhnout, žádné extra objemy naběhané nemám, moc úseků také ne, ale zase už dva měsíce celkem trénuji, ale co, je to závod a ten se běží naplno :-). Takže jsem tempo neřešil a vyběhl na mě celkem z ostra. Kupodivu mě ze zadu moc lidí nepředběhlo, ale když mrknu na tepy po prvním okruhu lehce se leknu přes 165, sakra na takové tepy se pomalu nedostanu, při rychlejších úsecích. Ale co, uvidíme, třeba to vydržím a při nejhorším vytuhnu. Důležité je, že se zatím cítím zatím dobře, v druhém okruhu se tempo ustálilo a běžím ještě s jedním závodníkem a pár metrů před náma Petr Hasala, toho už normálně nevidím :-). Druhý okruh za náma, celkem nic se neděje, rozestupy pořád stejné, bohužel tříčlenná skupinka co běží za náma se k nám přibližuje a na konci třetího okruhu už nás běží pěkná pětičlenná skupinka. Ale to už je vbíháme do posledního okruhu, už toho mám celkem dost a skupinky se držím jen zuby nehty, ještě do půlky okruhu běžíme pohromadě, pak se to lehce natáhne, jsem někde uprostřed, ale je to boj, už je to jen kousek do cíle, zmobilizuji poslední síly a snažím se ještě zrychlit, což se povede a nakonec jsem dva ze skupinky utrhl a do cíle jsem doběhl v čase 34:54. To, ale zjišťuji až  později, jelikož toho mám plný zuby, tak zničený jsem dlouho nebyl, ještě že jsem ráno nejedl, asi by to letělo :-). Poprvé se mi podařilo porazit i místního veterána a pravidleného vítěze ve své kategorii Ivana Chajdu, sice je to už důchodce, ale na svůj věk kvalitní běžec, doběhnout před ním to potěší :-). Poslední závod roku se povedl, na to, že prý běh flákám, zaběhnout si osobáček to potěší. nádherné ukončení roku 2011. Už jen výklus s bráchou, počkali jsme na vyhlášení výsledků, vzal si diplom a frčeli jsme domů.  V kategorii jsem skončil 13.  Jak budu někde výsledky bude odkaz zde.

1 komentář: