7. června 2010

4.ročník 1/2ironman CZECHMAN 2010 - velmi úspěšný vstup do sezóny

Konečně jsem se dočkal a po měsících příprav jsem se postavil na start prvního triatlonu v této sezoně a premiéra to bylo více než podařená, ale postupně :-).

Přípravy začaly už v pátek, Ječmínek start v Mělicích odpískal a jelikož byl nominován i jako řidič musel se najít nový způsob dopravy. S Jirkou Večerkou jsme se domluvili, že pojedeme mým autem, což mě konečně donutilo odmontovat ze střechy auta držáky na lyže a namontovat držáky na kolo :-). Večer ještě k Ječmínkovi pro kapsičku na kolo a je čas se pomalu začít chystat a trochu jsem i očistil kolo, což se trochu protáhlo a do postele jsem se dostal až kolem 23:00. Ale stejně bych neusnul dřív tak to ani tak nevadí. Budík jsem si nastavil na 4:45, to by mělo stačit Jirka přijede kolem 5:30 a pak hurá směr Mělice. Bohužel odjezd se mi trochu zkomplikoval, v 4:30 volal švagr, že mu nejede auto, jestli nemůžeme přivést startovací kabely. No co už, je to kousek a neměl by být problém to stihnout. Jenomže se z toho vyklubalo, že auto stojí na polňačce v lese a byl problém se k němu dostat, tak aby se mohli propojit baterky. Dál to popisovat ani nebudu, nakonec se to podařilo, ale nasranej špinavej jsem dorazil, těsně před příjezdem Jirky a jak to mělo být poklidné ráno, byl to pěkný fofr a z mé strany velká nasranost. Naštěstí cestou do Mělic nebyl žádný problém a dojeli jsme v pohodě a v čas. Počasí se splnilo a v Mělicích bylo jasno a už velmi teplo. Už bylo na čase, ale zase takový extrémní teplotní skok, není nic moc, hlavně , když má v tom člověk závodit. Měl jsem z toho docela obavy, no snad se Grafiman 2008 opakovat nebude :-). Hned jsme se šli zaregistrovat, což proběhlo v pohodě, potkali jsme se s Petrem Halbrštatem, Seržou a dalšími, tímto se všem omlouvám, pokud bych Vás na dalších závodech nepozdravil, ale nebylo v mých silách si vás všechny zapamatovat :-). Pak už klasika, kolo do depa, nachystat všechny věci, poslechnout rozpravu a jelikož voda má jen 16,8 C pomalu jsme se začali soukat do neoprenu.

 $$OBR443914$$
úplně vlevo vzadu to jsem já :-)

Ještě jsem pořešil odmáčknutí garminu, což provedla hodná paní, manželka závodníka co měl místo kousek ode mě a mohl jsem jít pomalu k vodě :-). Neopren je opravdu super a i ve studené vodě, je v něm dobře. Po pár tempech už svolávali závodníky na písečnou pláž, ze které bude start. Stoupl jsem si docela dobře, přede mnou nikdo a už je tu start a hurá do vody a hned na začátku problém, kdosi mě předběhl a místo toho aby po skoku do vody začal plavat, zastavil se a chtěl se odrazit ode dna, což se mu nepovedlo, ale stačilo to k tomu, aby se před nás dostalo hodně závodníku a dostal jsem se do pěkné mely, do toho ještě jeden přeborník, který po každém druhém tempu kličkoval zleva do prava a jelikož nebylo, kde uhnout pořád jsem musel zastavovat a tak to bylo až k první bójce, pak se pole natáhlo a už to šlo, bohužel první plavání na volné vodě se projevilo a dělalo mi velké problémy držet rovný směr, tak nějak jsem dokončil první kolo, na začátku druhého jsem si všiml, že vedle mě plave stejně rychle závodník co drží celkem dobře směr, tak jsem se za něho zařadil a kontroloval jen bublinky a ejhle konečně jsem měl z plavání dobrý pocit, škoda že už byl konec v čase 33:50, hurá do depa, kde jsem převzal garmina a začal ze sebe soukat neopren. Trochu jsem se zdržel, chvilku trvalo než jsem očistil špinavé nohy a nasoukal kompresní podkolenky, za dres dal tři rohlíky a hurá na kolo. Sice jsem nevěděl kam jet, ale bylo přede mnou dost závodníků,  stačilo se jich držet :-). Nikam to neženu, času dost, nikoho moc nepředjíždím, spíš naopak, aspoň můžu sledovat moc pěkné speciály :-). Před prvním a také jediným stoupáním mě předjede Jirka, v protisměru při stoupání poznávám Sokolíka, nechávám ho a jedu si svoje tempo průměr je pořád přes 32,00 km/h, což je dobrý, po sjezdu si dávám první rohlík, magneslife a pravidelně piji. Rozhodčí jezdí jak splašení a kontrolují a nekompromisně zastavují závodníky co nedodrží vzdálenost deset metrů.

$$OBR443913$$
Po první okruhu :-)
  

První okruh jsem zvládl něco málo přes 55 min, slušné, udržet to budu spokojen, ve druhém okruhu se celkem nic neděje, jedu si svoje, jím piji, beru další magneslife a shlehu, ve stoupání zjišťuji, že Jirka je kousek přede mnou a konečně i někoho předjedu mezi nima i sokolíka, čas 1:50 beru. Na občertvovačce beru Powerbike, moc to nemusím, ale když mi to dávali, proč to nevzít a tohle mi moc chutnalo a udělalo dobře. Zajímavé, v posledním okruhu jsem předjel nejvíce lidí, jede se mi pořád dobře a za stoupáním oplácím Jirkovi předjetí, nějak mu to nejede, dávám si poslední rohlík, shlehu a pořád piji, ale už pomalu začínám cítit narůstající teplo, tak se začínám i polévat vodou, příjemné :-). Zavěr kola už nehrotím jedu na pohodu a spíš vytáčím nohy před během, i tak je to moc pěkný čas 2:49:13. Depo proběhne rychle, beru si do rukou magneslife a shlehu a vybíhám, těsně za mnou sokolík, který se mě držel celý třetí okruh na kole :-). Ze začátku to moc nehrotím, běžím na pohodu a když to půjde zkusím zrychlit, tak jako loni v Litovli :-). Už je celkem vedro, na každé občerstvovačce se polívám vodou a trochu piji, první okruh je za mnou, celkový čas 4:00, čas pod pět hodin už nepadne, ale do 5:10 bych to mohl stihnout. Pořád se cítím dobře, ani náznak křeče což je super, dávám si poslední magneslife a snažím se nezastavovat a pořád běžet, v před polovinou druhého okruhu nás doběhl Jirka, a odpadl sokolík, běžíme spolu a zrychlujeme, tím začínáme i předbíhat další závodníky a je tu poslední okruh, dávám poslední shlehu a pokud nezpomalíme mohlo by to klapnout kolem 5:05, což by bylo super, Jirku ztrácím, na občerstvovačce, což zjišťuji až po chvilce, ale nezastavuji, už toho mám také dost, ale pořád to běží a dokud to běží je to dobře. Teplé počasí se projevilo i na některých závodnících, kteří už toho mají v posledním okruhu plné zuby a k mému překvapení se mi jich hodně daří předbíhat, což mě žene kupředu. Křeče nikde, jen se mi trochu ozvaly střeva, naštěstí do lesíka odběhnout nemusím a už je to jen kousek, proto  běžím co to jde, těsně před cílem ještě stihnu předběhnout jednoho závodníka a už protínám cílovou pásku čas zatím nevím, dostávám, na krk medaili a při pohledu na světelnou tabuli zjišťuji čas - 5:05:44 super jsem spokojen a ohodnotil bych to jako skvělý výkon, vzhledem k tomu jaké bylo počasí a jak jsem celkově závod absolvoval, navíc zlepšení osobáku o 20 minut, nemůžu být nespokojen to ani nejde :-). Asi minutku za mnou dobíhá i Jirka a má toho celkem dost. Hned za cílovou bránou je občerstvení, melouny, voda, kola, beru jen meloun a spíš se ohlížím po pivu :-). V cíli je i sokolík a při lehnutí na zem chytá křeč do stehna, tak dělám ještě první pomoc, po několika opětovných zakusech je křeč konečně pryč a může v pohodě ležet. Já se začínám shánět po pivo, které nakonec najdu a první do mě jen zasyčí, to je ale dobrota a zasloužená odměna :-). Pak už se jen motáme v cíli, sbalím věci, ale ještě je necháme v depu, vyfasuji finišerské triko, pojíme těstoviny, u stolu pod stanem spolu s Jirkou, Sokolíkem a Advidem počkáme na vyhlášení a tombolu a pomalu je závěr. Loučíme se a skoro poslední opouštíme štěrkáč v Mělicích. Cesta je, co se týká provozu v pohodě, jen nohy ke konci už zlobí a jsem rád, že už jsem doma :-).
Co říci závěrem, celkové výsledky jsou zde, já skončil mezi muži celkově na 92 místě z  220, a ve své kategorii na 22 místě z 56. Z jednotlivých disciplín, jsem paradoxně nejméně spokojen s plaváním, ani ne tak s časem, ten jsem očekával, ale hlavně s prvním polovinou, kdy jsem skoro vůbec neplaval a jen jsem zastavoval někomu se vyhýbal, a pak udržet rovný směr mně dělá problémy, ale to se moc natrénovat nedá to jsou asi zkušenosti :-). Kolo tam asi není co vytknout, dojel jsem v takovém stavu, že nebyl problém běžet a opět se pravidelná strava, tvořena rohlíkem se šunkou a sýrem osvědčila, i když se mně zdálo na konci kola, že jsem trochu přejezen, na běhu to nevadilo, pár "říchnutí" a bylo vše o.k. :-). Běh, bych řekl také dobrý, nepřepálil jsem začátek, začal jsem na pohodu a celý běh jsem běžel a bylo i dost sil na zrychlení v závěru, takže asi tak nějak by se to mělo běžet ne :-).
Co se týká organizace závodu a všeho kolem, není z mé strany co vytknout, mně se vše líbilo :-), vše dobře zorganizované jak registrace, depo, na všech kritických místech na trase kola pořadatel, na hlavní silnici dokonce řídila provoz policie ČR, na občertsvovačkách všeho dostatek, jen na běhu bych uvítal hlt piva to nebylo, ale v cíli jo :-). Prostě skvělý závod se vším všudy a za rok se snad na startu objevím znova :-).
Na závěr ještě jedna poznámka, moc se mně líbili rozhodčí na trati kola, jezdili v nepravidelných intervalech, ale pořád měli vše pod kontrolou a každý náznak jízdy v háku trestali bez vyjímek, aspoň co jsem měl možnost sledovat já. A je vidět, že když se chce, dá se drafting uhlídat i v takto početném startovním poli. 

10 komentářů:

  1. ještě jsi zapomněl napsat, kolik toho Sokolík pobral v tombole... skoro to ani neunesl :)

    OdpovědětVymazat
  2. Aleši, gratuluji!
    Zdá se , že příprava jde dobrým směrem. Zvládl jsi to výborně a čas pod 5 hodin je už jen otázkou počasí.

    OdpovědětVymazat
  3. Ty vado to byl brutální piknik. :)) Kolik jsi přibral kilo? :) Takle na magneslajfovanej a našlehanej to se to pak závodí...

    OdpovědětVymazat
  4. Blahopřeji k výkonu a ke zlepšení osobáku.

    Prggino

    OdpovědětVymazat
  5. ještě jednou děkuji krásné \"ošetřovatelce\" Aldamanovi..příště bych prosil ještě masáž...Nad tím rohlíkem s šunčičkou popřemejšlím. Mně se udělalo dobře až když jsem na benzínce dal řádně obloženou bagetu ( z gelů se mi děla blbě jen na ně pomyslím :)). Gratuluji Ti k výkonu. Loni by to pod pět bylo( bylo kratší plavání a chladnější počasí)

    OdpovědětVymazat
  6. Díky, díky, ale pořád to byla jen půlka a celej bude úplně něco jinýho. Hlavně kolo budu muset jet o hodně pomaleji, abych vůbec byl schopen běžet, jet to takto rychle končím po kole :-(. A hodně bude záležet i na počasí.
    Vlastně jo sokolík, pobral hned dvě ceny za sebou a jak mu to najednou běželo, když si je vyzvedával, rychleji než v závodě :-).
    Gely jsem zavrhl po své první půlce v Litovli, rohlík a nebo houska bez toho bych nevyjel, do Otrokovic bude nachystáno 6 rohlíků v každém kole jeden :-).
    Šewy, když jsem viděl v cíli sokolíka, jak zápasí s křečí, jsem rád, že jsem to magnésko a shlehu vypil a byl v pohodě a dokončil bez křečí. A proč něco měnit, když se to osvědčilo.
    prggino:taky jsi to skvěle zajel, gratulace :-).

    OdpovědětVymazat
  7. Super vykon, gratuluju! S plavanim sice nejsi uplne spokojen, ale myslim ze diky tomu jak mas prave plavani nabuseny, Ti zbylo hodne sil na kolo a hlavne beh. Ty rohliky sou rozhodne zajimavej napad, nemas nejakou fotku s rohlikama nacpanejma za dres? :-)
    Hodne stesti na celym!

    OdpovědětVymazat
  8. Aldamane, si na dobrej ceste, teraz si už len dávať bacha, aby si bol v Otrokoviciach v plnej sile.
    Prosím ťa, koľko si dal tých sleh, keď to počitam tak aspoň 5 kúskov :) ?

    OdpovědětVymazat
  9. Ironjosef: škoda že jsi nebyl. Marek Němčík, to peprně komentoval podobně jak u sebe na blogu :-). Ty těch gelů při dlouhým také pěkně spořádáš :-).

    Kdyby někoho zajímal můj stravovací režim během závodu, tak před závodem jsem si tal dvě kapsle anticrampsu a těsně před plaváním ampuli magnesialife, na kole jsem snědl 3 rohlíky se šunkou a tvrdým sýrem, jednu musli tyčinku, 2 shlehy,jednu ampuli magnesialife a powerbike a vypil litr ionťáku a asi 0,75 l vody.
    Na běhu jsem už nejedl nic, na začátku druhého jsem si dal ampuli magnesialife a na začátku třetího shlehu. Na každé občerstvovačce pár hltů vody.

    A jak to bude s tréninkem to nechám na trenérovi :-).

    OdpovědětVymazat
  10. Len malé upozornenie. Šleha má ževraj výrazný účinok na zvyšovanie telesnej teploty. Takže za teplých dní pri behu by mohla byť kontraproduktívna. Ja teraz hľadám práve niečo iné, čo má povzbudzujúce účinky, ale nezvyšuje telesnú teplotu. To je pri Ironmane vražda.

    OdpovědětVymazat