13. března 2010

2.ročník Oseckého 1/2maratonu

Tak a je tu další závod, který jsem loni díky pádu na kole nemohl absolvovat. Letos jsem byl, ale jako kdybych nebyl :-(

Loni jsem se tohoto závodu nemohl zúčastnit, jelikož jsem už tou dobrou ležel v nemocnici :-). Letos žádný pád nebyl, ani nachlazení, takže nebránilo nic tomu, abych na závod šel :-). Původně jsem měl jet s Davidem i s dětima, ale David na závod nešel, tak jsem musel narychlo sehnat hlídání, což se povedlo a kolem desáté jsem byl již zaregistrován. Opět plno známých tváří, jediné co byl problém bylo počasí. Po čtvrtečním sněžení, byla sice cesta bez sněhu, ale za to patřičně mokrá s kalužemi což se dalo vydržet, ale sílící vítr to byl bombónek, ale k tomu se ještě dostaneme. Po krátkém zahřátí jsme se už začali řadit na startu. Krátká rozprava a už tu byl start. První kilometr, běží se mi dobře na pohodu, je to i větrem v zádech, tempo kolem 4:35, tepy kolem 150, nikam nespěchám, do cíle daleko a nemá cenu divočit, Za mostem v Lipníku asi 3 kilometr začíná foukat proti, snažím se za někoho schovat, ale není za koho :-(. Tepy pořád v pohodě, ale tempo už je kolem 4:50, aby ne, vítr je čím dál silnější, pořád běžím sám a proto trochu zrychluji a dotahuji se na skupinku přede mnou, hned je to o něco lepší, na občerstvovačce, šestý kilometr, jsem trochu zaváhal a opět mezera, kterou se mi nedaří seběhnout, takže proti větru opět za svoje. Ještě to pořád jde a na osmém kilometru jsem skupinku doběhl a opět se trochu schoval, v krátkém výběhu na most u Oseka, mi tuhnou nohy, stehna jak kámen a lýtka to samé, hmm trochu zpomaluji a opět běžím za svoje což tak nevadí, jelikož vítr fouká do zad, blížím se konec prvního kola 49:57 a je mi jasné, že to pod 1:40 nebude, tak snad pod 1:45 jo, dám si trochu ionťáku, studenej v zimě ne moc ideální tak jen hlt a běžím dál, lehkost už je pryč nohy hotovo, stehna necítím a lýtka nejsou o nic lepší. Předbíhá mě Téčko a prý se mám chytnout, což o to klidně bych se chytl, ale jejich tempo je na mě moc vysoké, takže po pár metrech jsou pryč a já se trápím sám. K mostu v Lipníku to ještě s větrem v zádech jde, bohužel jsem se k nikomu nepřiblížil, takže celý úsek od mostu k občerstvovačce (14-16 km) proti větru jdu za své, ještě jsem schopen běžet kolem 5:04, ale je to už na hraně, trápím se neběží to a od občertvovačky je to ještě horší, už to není ani vítr, ale vichr a já se jen plížím pomalu k mostu u Oseka, přemýšlím co je špatně, zda to tak má být, trénuji více než dříve, ale výsledky na běhu jsou čím dál horší, ta tam je spokojenost z Grymova. Ale už tu je krátký výběh k mostu a už tu je něco přes kilometr a půl do cíle, s větrem to jde docela dobře, zmobilizuji poslední síly, a snažím se zrychlit, moc to nejde, stehna necítím a do lýtek při zrychlení mám náběhy na křeče i tak ale běžím poslední kilák v tempu 4:35 a v cíl protínám úplně hotovej v čase 1:42:38.Tak konečně mám to trápení za sebou. Dávám si banán, teplý čaj a jdu se převléknout do suchého. Ve stavu použitelnosti si dávám gulášek a pivenko. Ještě že to zázemí je super, majitel také běžec, daleko lepší než já :-(, ví co se patří a k dispozici byly i zabíjačkové speciality, punč, a koláčky :-). Na vyhlášení už nečekám, jelikož syn má opět hokej a musím jet do Přerova.
Co říci na závěr, organizace závodu super, jedná se o rychlou rovinatou trať, jen na občerstvovačkách mohl být v té zimě raději teplý čaj než studený ionťák, ale to se do příště určitě napraví :-). Samotné zázemí na jedničku :-). Pokud budu zdráv určitě příští rok opět přijedu. A co říci k mému výkonu? Musím konstatovat, že jsem zklamán a čekal jsem daleko lepší čas, doufal jsem, že 1:40, bych mohl zvládnout. A když už pominu čas, tak tak ztuhlá stehna a lýtka jsem na závodě už dlouho neměl a nezdálo se mi, že bych závod přepálil. Teď je otázka, zda byl můj optimismus na místě. To nechám na trenérovi :-). 

9 komentářů:

  1. Treninkovy zavod z plneho treninku bez pripravy a vyladeni. Mas rozhodne na vic. Ale nijak bych se tim netrapil. Proste dobry trenink. Vzhledem k tomu jak ti to beha v priprave se o dobre casy v sezone nebojim, IM

    OdpovědětVymazat
  2. Právě, že jsem si myslel, že mám na víc, i když je to z plného tréninku, o to to bylo větší zklamání, když to tak dopadlo.
    Ale trenér, má vždy pravdu, už je to pryč a je potřeba jít dál :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Aldamane, hlavu vzhůru. Cíl sezóny je přece úplně jiný ne? ;-)

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Jirko,
    Máš naprostou pravdu, a tohle bylo jen varování, že je potřeba více makat, abych to vůbec zvládl !!

    OdpovědětVymazat
  5. až budu ve formě běhat jako Ty, když jsi z formy, budu velice spokojen:-)))

    OdpovědětVymazat
  6. to jmaselnik: Marťo jsou i tací kteří by brali i ten tvůj čas všemi deseti a mezi ně se řadím i já!!!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  7. Po dlouhé přestávce myslím ucházející čas, ty teď závodíš za Loko Nymburk?

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj, letos to bude za LOKO Nymburk, trenér zároveň předseda oddílu, to ani jinak nejde :-)

    OdpovědětVymazat