6. března 2010

2. ročník Grymovské osmičky

Minulý týden jsem kvůli nachlazení musel závod vynechat, ale dnes už jsem zdravotně fit a je tu další závod :-).Od Silvestra konečně další závod, už jsem se těšil, i když mi bylo jasné, že to nebude nějaký super výkon, vzhledem k málo naběhaným kilometrům. Celý týden jsme sledoval počasí, jelikož meteorologové slibovali ochlazení a 15 cm nového sněhu. Naštěstí se předpovědi nenaplnily a ráno bylo jasno, i když s teplotou pod nulou. Byl jsem domluven s Baldou, že mě vezme autem, což i klaplo a půlhodinku před startem jsem se zaregistrovali a jelikož jsem byl již oblečen, bylo času dost. V převlékacím stanu jsem jen řešil v čem běžet, jelikož i přes svítící slunce bylo chladno a celkem foukalo. Po krátkém rozklusu a prohození pár slov se známýma jsme se dočkali a výstřel z pistole vyslal do závodu početné pole startujících. Začátek jsem rozbíhal raději pomaleji, i když pohled na hodinky a tempo kolem čtyř minut na kilák tomu moc neodpovídalo, držel jsme se ve větší skupince, kterou jsem, ale neuvisel a od druhého kilometru jsem běžel v podstatě až do cíle sám. Pocitově se mi běží dobře, tepy kolem 160, to je ideální, první-delší okruh je za mnou, a už na mě čekají jen dva kratší. Zkontroluji rozestupy, nikdo se ke mně nepřibližuje, tak si opět vybírám cíl přede mnou a po chvilce už jsem za ním, chvilku běžíme vedle sebe, ale mému tempu nestačí a opět běžím sám, na dlouhé rovince proti větru by nebylo špatné se za někoho schovat, ale když ten nejbližší je vzdálen cca 80 m, musím běžet za své :-). V náběhu do závěrečného kola už není na co čekat a snažím se běžet co to dá, a odměnou je posunutí se o dvě místa dopředu :-). A už mám na dohled Dušana Kyjanku, známý to pořadatel Grafimana v Litovli, běžím co to dá, do cíle už jen opět dlouhá rovinka proti větru, sice se přibližuji, ale jen pomalu. Sil už moc není, ale ještě ze sebe něco vymáčknu a těsně před koncem rovinky jsem už za Dušanem a jdu před něho, nechce se jen tak dát a snažím se ještě trochu zrychlit, hodně protahuji krok a daří se mi o pár metrů od Dušana odskočit. Závěr jedu co to jde a  a čas na garminovi zastavuji v 33:42. Mám toho dost, ale spokojen, že to tak dobře zaběhnu s tím jsem nepočítal. Po vydýchání jsem se byl ještě trochu vyklusat, trochu povzbudit ještě běžícího Davida, Martina a další, ale jelikož mi začínala být trochu zima, raději jsem se šel převléknout do suchého, dal si párek a pivo, na radu Michala Dvorského jsem zkontroloval, zda mám všechno, ať mi zase nemusí bundu vozit, jako minule :-) a pomalu jsem vyrazili k domovu.
Kdybych měl zhodnotit závod, tak opět žádný problém, registrace proběhla rychle bez problémů, po závodě byl k dispozici čaj, za startovné párek s chlebem. V převlékacím stanu byly dvě plynové tepelné lampy, což bylo super, jelikož nebyla taková zima. Samotná trať je rychlá, jelikož je celá po rovině, což jsem věděl předem, jelikož tudy běhávám :-), a ani opožděný start o cca 15 min. nebyl z mého pohledu velký problém. Příští rok rozhodně přijedu znova, aby také ne, když je to kousek od domova :-). Jsem zvědav jestli se mi bude tak dařit i příští týden na 1/2maratonu v Oseku.

Žádné komentáře:

Okomentovat